Forum "Kraina Smoków" Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Błędy & Pomysły odnośnie forum Systemy Gry
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> System Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Demogorgon Biały
Tkacz Opowieści



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 3924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:54, 22 Gru 2008    Temat postu:

Sprawa wygląda tak. Jeśli twoja Klasa ulegnie osłabieniu to twój MG rzuci na ciebie słabszych przeciwników. To nie książka, anie komputerowe RPG żeby nie dało się zmienić przyszłych wydarzeń. Jeszcze chyba nie mieliśmy sytuacji żeby MG rzucił gracza w sytuację bez żadnych szans (chyba że tego wymaga fabuła żeby trafił do piekła... albo chyba że gracz sam się prosi Razz)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Klonus
Obserwator



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 20:18, 25 Gru 2008    Temat postu:

Czy nie łatwiej byłoby, gdyby w przelicznikach pieniędzy były same jedynki i zera (czyli wymiana na 10, 100, 1000, 10000)? Chyba, ze wszystko polega na utrudnieniu zabawy (co tak sobie się udaje, bo jakoś chyba nikt nie korzysta z całokształtu systemu monetarnego).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deithe
World Designer



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 5527
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bziuuuum ^^

PostWysłany: Czw 20:34, 25 Gru 2008    Temat postu:

System na nowym: (bez przykładów)

100 groszy = 1 srebrnik
100 srebrników = 1 złocisz
100 złociszy = 1 klejnot

Jeszcze jakieś pytania? Very Happy

D.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Deithe dnia Czw 20:34, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ver
Zagubiony



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z mHroku

PostWysłany: Wto 17:13, 13 Sty 2009    Temat postu:

Wiem, ze wchodzi nowy system, ale to i tak będzie zmianą, bo zmianą wstecz.

Uważam za bezsens to, ze kapłan ma koszt 2x zwinność. Czemu niby? Ma ograniczenie do zbroi i broni, więc w większości walczy sztyletami, a walka sztyletami polega na szybkości i zwinnośći.

Kapłan powinien mieć koszt 1.75x siła i 1.75x wytrzymałość, jeśli już coś. Bo to są statystyki, które trudniej mu rozwijać.

Poza tym, szanse na nieudany atak to sobie chyba ktoś... nie powiem skąd wyciągnął. Każdy kapłan, o którym czytałem zawsze, biegle walczył bronią swojego boga/swoją. W Forgotten Realms - w Kantyczce, w Wojnie Pajęczej Królowej - kapłanki Lolth, w Warhammerze - każdy, w WH40K nawet - Kapłan Chaosu tam jest imba! :E

Szanse na nieudany atak u Nekromanty tak samo są za duże. Rozumiem mieczem dwuręcznym, ale laską/sztyletem rytualnym? To są jaja :E Druid? Tak samo, uderzenie laską. A niby czemu miałby mu się ten atak nei udać? Zrozumiem wynalazcę, bo siedzi sobie w warsztacie, bo głównie jest myślicielem i pracownikiem, niż wojownikiem, ale reszta to bezsens. Tak samo, upadły paladyn ma za duże szanse na nieudany czar. W końcu był jakiś czas paladyne, zanim stał się upadłym, nie? Nauczył się używać magii, nie tylko tej, która pochodzi bezpośrednio od jego boga...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ver dnia Wto 18:06, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasandra Wredna
Władczyni Czarnego Tarota



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 3520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Wto 18:19, 13 Sty 2009    Temat postu:

Klasy też będą zmienione. Dziękuję za uwagę.

Wszyscy wiemy, że bardzo się interesujesz zmianami w systemie. Nie musisz tego co krok podkreślać. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kasandra Wredna dnia Wto 18:22, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ver
Zagubiony



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z mHroku

PostWysłany: Wto 18:24, 13 Sty 2009    Temat postu:

Ech... Wiedziałem. Tylko powiedz mi, kiedy wejdzie nowy system? ;] Dalej mamy siedzieć w tym z błędami, jak nowy wejdzie za ~miesiąc, dwa, pięć? See my point? -.-

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasandra Wredna
Władczyni Czarnego Tarota



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 3520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Wto 18:34, 13 Sty 2009    Temat postu:

See Twój point. Gramy tak jakoś od przeszło dwóch lat zmieniając coś ciągle i jakoś się daje. To nie jest tak, że ja Ci to poprawię, bo Ty chcesz. Jeśli poprawię, to zaraz się zrobi rozruba, że dlaczego tylko to i w ogóle dlaczego tak bez pytania. Nowy system montowaliśmy już jakiś czas.

Zarejestruj się [link widoczny dla zalogowanych] to sobie poczytasz więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demogorgon Biały
Tkacz Opowieści



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 3924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:46, 13 Sty 2009    Temat postu:

Ver napisał:
Wiem, ze wchodzi nowy system, ale to i tak będzie zmianą, bo zmianą wstecz.

Dziękuję że właśnie poinformowałeś nas, że kilka miesięcy intensywnego kombinowania możemy sobie wsadzić... a znasz wszystkie zmiany jakie mają zajść czy opierasz się tylko na systemie statystyk?

Cytat:

Uważam za bezsens to, ze kapłan ma koszt 2x zwinność. Czemu niby? Ma ograniczenie do zbroi i broni, więc w większości walczy sztyletami, a walka sztyletami polega na szybkości i zwinnośći.

Ma ograniczenia do zbroi i broni. Prawdopodobnie znikną, ale na tą chwilę są to ograniczenia do broni średnich. Miecz, topór, bat, kij, ja na ten przykład mam młot jednoręczny... dlaczego zakładasz tylko sztylety?

Cytat:

Kapłan powinien mieć koszt 1.75x siła i 1.75x wytrzymałość, jeśli już coś. Bo to są statystyki, które trudniej mu rozwijać.

Tu się zgadzam. ale większy koszt prawdopodobnie i tak zniknie.

Cytat:

Poza tym, szanse na nieudany atak to sobie chyba ktoś... nie powiem skąd wyciągnął. Każdy kapłan, o którym czytałem zawsze, biegle walczył bronią swojego boga/swoją. W Forgotten Realms - w Kantyczce, w Wojnie Pajęczej Królowej - kapłanki Lolth, w Warhammerze - każdy, w WH40K nawet - Kapłan Chaosu tam jest imba! :E

Czy to jest Forgotten Realms? Czy to jest Warhammer? Czy to jest jakakolwiek książka którą kiedykolwiek czytałeś?
DW to system AUTORSKI. Nie jest perfekcyjny bo za krótko jeszcze istnieje, ale też nie jest bezmyślną kalką systemów jakie znasz. Na podobnej zasadzie mógłbyś się pytać dlaczego u nas nie ma elfów skoro są w Forgotten Realms i w DragonLance i w Warhammerze...

A jeśli chcesz bardziej racjonalnego wytłumaczenia to (tak moim zdaniem) kapłan powinien się modlić i nawracać innych (czy jakie tam ma zadania). Nie musi znać się na wojaczce bo powinna mu starczyć jego wiara. Od wojaczki są paladyni. Kapłan pokazuje paladynowi kogo ma sprać i najwyżej wspiera go mocą bogów.



Na pozostałą część postu mam tylko jedną odpowiedź (która zresztą już padła). Klasy też przejdą zmiany. Może nie drastyczne, ale w sprawie bonusów na pewno.


Cytat:
Tylko powiedz mi, kiedy wejdzie nowy system?

Jak wejdzie to na pewno zauważysz.

Próbowaliśmy już podejścia "Wszystko na raz". Ale ponieważ admini są studentami i mają życie poza forum, a ludzie jakoś niespecjalnie kwapili się do pomocy przy żmudniejszej części roboty (pozdro dla wszystkich którzy mimo wszystko sporo zrobili i dla tych którzy obiecali a nie ruszyli tyłka). Dlatego teraz chcemy spróbować podejścia stopniowego. I w końcu wprowadzimy wszystko.


A chcesz czegoś na już? D&D powstało w 1974 roku i od tamtej pory bez przerwy system poprawiają ludzie którym za to płacą. Ty chcesz żebyśmy po nieco ponad 2 latach, pracując garstką osób zrobili wszystko na perfekt :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ver
Zagubiony



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z mHroku

PostWysłany: Wto 19:16, 13 Sty 2009    Temat postu:

Demogorgon Biały napisał:

Dziękuję że właśnie poinformowałeś nas, że kilka miesięcy intensywnego kombinowania możemy sobie wsadzić... a znasz wszystkie zmiany jakie mają zajść czy opierasz się tylko na systemie statystyk?


Nie, nie znam, co nie zmienia faktu, że obecny system jest systemem obowiązującycym, a co za tym idzie, jeśli ma błędy widoczne gołym okiem, to powinne być naprawione?

Cytat:

Ma ograniczenia do zbroi i broni. Prawdopodobnie znikną, ale na tą chwilę są to ograniczenia do broni średnich. Miecz, topór, bat, kij, ja na ten przykład mam młot jednoręczny... dlaczego zakładasz tylko sztylety?


Ok, ciekawi mnie, jak wyobrażasz sobie wymachiwanie młotem, który waży ~1,5kg, bez żadnych konsekwencji. ;] Zakładam sztylety, bo to najczęstsza broń kapłana, nie wykluczam żadnych innych, które wymieniłeś, ale miecz jest bronią wymagającą siły, opanowania i wprawy. Dlatego kapłani nie noszą mieczy?

Cytat:

Tu się zgadzam. ale większy koszt prawdopodobnie i tak zniknie.


Co nie zmienia faktu, ze znikinie w nowym systemie, a w tym nadal będzie, że się tak wyrażę, upośledzony.

Cytat:

Czy to jest Forgotten Realms? Czy to jest Warhammer? Czy to jest jakakolwiek książka którą kiedykolwiek czytałeś?
DW to system AUTORSKI. Nie jest perfekcyjny bo za krótko jeszcze istnieje, ale też nie jest bezmyślną kalką systemów jakie znasz. Na podobnej zasadzie mógłbyś się pytać dlaczego u nas nie ma elfów skoro są w Forgotten Realms i w DragonLance i w Warhammerze...


Dalej. Gdybym Ci zarzucał, że to nie jest D&D, to otworzyłbym Ci drogę, do nazwania mnie głupkiem. Jednak, nie, nie mówię, że to WH, D&D, czy FR. Co mówię, to to, że idea upośledzenia kapłana, upadłego paladyna, czy maga w walce np. laską, jest po prostu bezsensem.

To nie jest zaloeżne od PROFESJI, jak walczysz daną bronią, a od OSOBY! Paladyn moze wziać laskę i nią walczyć, ale mag raczej nie weźmie dwuręcznego miecza, nie? Bo mają różnicę w budowie postaci - statystykach - choćby sile?

D&D powstało te 35 lat temu, i ciągle jest dopracowywane, bo wyłapują np. takie rzeczy. Ich system jest gigantyczny i obejmuje paręnaście krain, paredziesiąt podręczników, nie jedno forum.

Cytat:
A jeśli chcesz bardziej racjonalnego wytłumaczenia to (tak moim zdaniem) kapłan powinien się modlić i nawracać innych (czy jakie tam ma zadania). Nie musi znać się na wojaczce bo powinna mu starczyć jego wiara. Od wojaczki są paladyni. Kapłan pokazuje paladynowi kogo ma sprać i najwyżej wspiera go mocą bogów.


Więc imho, w Twoim pojęciu kapłan to lamest profesja ever. :F Całkowicie zalezna na innych, niesamodzielna i polegająca tylko na bogu -> iśc tylko w charyzmę i zyskiwać PW, rozwijać tylko modlitwę. Bezsens.


Cytat:

Jak wejdzie to na pewno zauważysz.


Powiało Enderem.

Cytat:
Próbowaliśmy już podejścia "Wszystko na raz". Ale ponieważ admini są studentami i mają życie poza forum, a ludzie jakoś niespecjalnie kwapili się do pomocy przy żmudniejszej części roboty (pozdro dla wszystkich którzy mimo wszystko sporo zrobili i dla tych którzy obiecali a nie ruszyli tyłka). Dlatego teraz chcemy spróbować podejścia stopniowego. I w końcu wprowadzimy wszystko.


Nie zarzucam Wam, zę nic się nie dzieje, jest kupowo i w ogóle. Pokazuję błąd, który wpływa bardzo na obecną rogrywkę, tj. kapłan pvp jest słaby, bo ma złe bonusy. Założę się, że Avq miałby zupełnie inny build, gdyby nie miał kosztu 2x za zwinność. Podejście stopniowe, ok, nie mam nic przeciwko Waszym działaniom i nie krytykuję, bo w końcu ja jetsem tylko graczem, a Wy adminami. Jednak nie zmienia to faktu, że po prostu uważam to za bład w obecnym systemie.


Cytat:
A chcesz czegoś na już? D&D powstało w 1974 roku i od tamtej pory bez przerwy system poprawiają ludzie którym za to płacą. Ty chcesz żebyśmy po nieco ponad 2 latach, pracując garstką osób zrobili wszystko na perfekt :/


Hmm.. nie, nie powiedziałem tego. Nieudanie ciosu i tak jest zależne tylko od MG/MA, a koszty rozdania statów to zmiana w 5 minut -> Jest 4 kapłanów, dodać im PS za zmiane i koniec. Ale as You wish ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasandra Wredna
Władczyni Czarnego Tarota



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 3520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Wto 19:56, 13 Sty 2009    Temat postu:

Bogowie... Kapłan polegający tylko na modlitwach jest słaby i zależny od innych... Mylisz kapłana i księdza. Popatrz sobie na zaklęcia kapłańskie, na nieograniczone prawie możliwości tworzenia modlitw... Czyli mówisz, że wybrałeś kapłana nie analizując, czy system Ci pasuje, tak? Być może rozdałbyś sobie staty inaczej, gdybyś miał inne bonusy. Nie wątpię, że tak. Bonusy są takie, więc wymuszają konkretne rozdanie statystyk.

Owszem. To nie zależy od profesji jaką bronią walczysz tylko od osoby. Ok. To dlaczego barbarzyńca i wojownik nie mogą używać magii? Przecież mogli się nauczyć , jak są inteligentni, nie? W jakiś sposób trzeba było rozgraniczyć klasy. Zrobiliśmy to tak.

Aha... Jak sobie wyobrażasz koszt 1.75 i ile to tak naprawdę zmieni, co? Dodatkowe wepchnięcie statystyk ułamkowych z całą pewnością system ujednolici i uczyni bardziej przystępnym i przejrzystym.

Jak powiedziałam poprawić już i w tej chwili nie można, ponieważ trzeba to najpierw poddać pod dyskusję. Już widziałam próby wprowadzenia czegokolwiek bez poddania pod dyskusję. Nie i już.

Będziesz uprzejmy nie używać wyrażeń po angielsku? Jesteśmy jakby w Polsce, więc wyraź to, co chcesz powiedzieć po polsku. As you wish - chyba się da wyrazić po polsku, prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreeth
Kierownik Katedry Studiów Nieokreślonych



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 1688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Otchłań

PostWysłany: Wto 21:56, 13 Sty 2009    Temat postu:

Bogowie...
To, kto jest słaby, a kto silny to kolejne pytanie z tych "filozoficznych", Ver. Nie wszystko zależy od ograniczeń i statystyk, uwierz mi.
Poza tym musi być coś, co określa dane klasy. Muszą być i bonusy i ograniczenia. Można poddać pod głosowanie to i owo, ale forum czeka przeprowadzka. Prędzej czy później. Może i są błędy, i to widoczne, jednak do tej pory to przeszkadza tylko Tobie. Dla mnie nie są ważne cyferki i procenty. Ale jakieś rozgraniczenie klas musi być, nie uważasz? Chyba, że chcesz, by DW stało się takim Morrowindem. Czyli "rób co chcesz ze swoimi umiejętnościami". Ale komu by to się przydało?
I nie wiem skąd wziąłeś pomysł na 1.75, ale wczuj się w MA, który musi liczyć z czegoś takiego. Albo z 0.12.

I chciałbym się dołączyć do prośby Kas. I kieruję ją nie tylko do Ciebie, bo zauważyłem, że kilka osób używa zwrotów po angielsku. I jeszcze jedna prośba. Oszczędź mi tych WTF, OMG, LMAO, ROTF i czego jeszcze nie wymyślisz. Bo to nie jest ani zabawne, ani błyskotliwe. Tylko irytujące. Szczególnie w sesji/walkach na arenie, gdzie powinien obowiązywać (teraz trudne i nieznane dotąd słowo) klimat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demogorgon Biały
Tkacz Opowieści



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 3924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:02, 13 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Powiało Enderem.

Tym to mnie normalnie zraniłeś. Miałem "przyjemność" z Enderem. Ja przynajmniej odpowiadam na twoje pytania.

Cytat:

Nie, nie znam, co nie zmienia faktu, że obecny system jest systemem obowiązującycym, a co za tym idzie, jeśli ma błędy widoczne gołym okiem, to powinne być naprawione?
oraz
Cytat:
Pokazuję błąd, który wpływa bardzo na obecną rogrywkę

Obie te rzeczy to racja. System zawiera błędy. Dlatego właśnie chcemy go zmienić. Jak rozumiem ty sugerujesz żebyśmy wprowadzili zmiany zanim zaczniemy wprowadzać zmiany.
Mówisz, że TYLKO usunąć JEDNO ograniczenie dla kapłana i już... Banalne... jasne. Ale to ty będziesz tłumaczył wojownikom, bardom, magom i reszcie dlaczego oni mają nadal swoje kary i bonusy. Zmiana w jednej klasie, pociągnie za sobą zmiany w innych. My już to przechodziliśmy kiedy próbowaliśmy poprawić tylko klasy. Zdaje się że w archiwum jeszcze są kilku stronicowe dyskusje.



Cytat:
Kapłani....

Kapłani słabą profesją? Czy ty czytałeś system Modlitw zanim przystąpiłeś do tworzenia Kapłana? System modlitw daje niemal nieograniczone możliwości.
Że kapłan zależny od swojego boga... noo... tak samo jak mag jest zależny od swojej magii, a wojownik od swojego miecza.
Nikt nie każe kapłanowi rozwijać się tylko w kierunku Modlitw, tak jak nikt nie każe się rozwijać bardowi tylko w kierunku Pieśni. Ograniczenie do broni średnich jest (przynajmniej narazie). Jak były prowadzone dyskusje w sprawie Kapłana (dobre parę miesięcy temu) to była propozycja ograniczenia tylko do broni obuchowych... to dopiero było nielogiczne Razz

Cytat:
Założę się, że Avq miałby zupełnie inny build, gdyby nie miał kosztu 2x za zwinność

A ja założę się że miałby zupełnie inny build gdyby zamiast kapłanem był paladynem. Założę się też że gdyby było ograniczenie 1,75x to też by miał inny build. A gdyby Hitler nie został Fuhrerem to Polska rządziłaby światem... gdybanie niewiele nam tu da. Może by miał a może wolałby i tak władować w co innego.

Ech... Najlepiej by było jakby ktoś jeszcze wypowiedział się w tym temacie (najlepiej któryś z kapłanów). Ja pomagałem tworzyć system więc to jasne, że nie jestem obiektywny (choć próbuję).


PS
Cytat:
...nie mam nic przeciwko Waszym działaniom i nie krytykuję...

Jak to można ładnie krytykować zupełnie nie krytykując Very Happy. A żeby nie było: Krytyka jest potrzebna. Ale w przypadku zmian systemu, zdanie jednej osoby to za mało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ver
Zagubiony



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z mHroku

PostWysłany: Wto 22:04, 13 Sty 2009    Temat postu:

Jak nie rozumiecie czegoś po angielsku to zawsze jest Google Translate, albo po prostu Google.

Kreeth - mówić mi co to klimat...

Nie mam siły do Was, po prostu bezcelowe. Poza tym... czy Wy czytacie czasem co piszecie? 1.75 jest do rozdania z PS, z tego co mi wcześniej powiedzieliście.

Kas - byłoby miło, gdybyś nie traktowała mnie jak debila, bo zaczyna mnie to powoli irytować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kreeth
Kierownik Katedry Studiów Nieokreślonych



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 1688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Otchłań

PostWysłany: Wto 22:13, 13 Sty 2009    Temat postu:

Ver, na razie nie wykazałeś się jeszcze klimatem, więc mam podstawy sądzić, że rzadko go używasz. Ale mogę się mylić. Po prostu trochę zadziwił mnie Twój post w walce na arenie. Stąd moje wnioski.
Poza tym jakbym nie czytał, czego piszesz to bym nie odpowiadał. Czasami wydaje mi się, że przyjmujesz postawę "tupnę nóżką, i będzie jak chcę". Szczególnie jeśli kilka "WTF" poleci w stronę broniącego swoich własnych poglądów. Dyskusja polega na tym, że obie strony przedstawiają swoje racje, a potem próbują dojść do porozumienia. Wiele razy widziałem, że tylko krzyczycie na siebie (teraz piję do nagonki na Ferdasa w arenach).
Poza tym ja rozumiem Twoje racje i po części je popieram. Bo zmiany by się przydały. Ale system jest w trakcie ulepszania. Niem ożna pstryknąć palcami i zmienić klas. Po pierwsze, za dużo bałaganu. Po drugie, gracze by się zbuntowali. Poza tym, jak powiedział Demo, jeśli zmienimy jedną klasę, to wtedy będziemy musieli zmienić wszystkie.
I nie irytuj się tym, że traktują Cię jak debila. Teraz wiesz jak to jest, gdy Ty traktujesz innych jak debili.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Selainwila
Łowczyni Czarnej Magii



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 15:09, 14 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Wiele razy widziałem, że tylko krzyczycie na siebie (teraz piję do nagonki na Ferdasa w arenach).


Tak, mamy pogłaskać Ferdasa po głowie, że dobrze robi nakłaniając graczy do picia eliksirów na arenie, ciągnie walkę przez jednego posta i za ten miecz. Może dlatego, że to WMA? Na (mój) szacunek trzeba zasłużyć czymś więcej niż tytułem.


Do tematu. Po trochu rozumiem Vera, fakt faktem, że wprowadzanie nowego systemu się ciągnie w nieskończoność, ale teraz święcie rozumiem co oznacza "sesja" i "brak czasu". Ver chciałby zmienić wystające błędy, ale po prostu musimy dociągnąć tym starym systemem aż do nowego. Po prostu jest nieekonomicznym zajmować się czymś co i tak z góry idzie na śmietnik.
Apel do Ver'a. Twoje uwagi są pewnie trafne i w ogóle. Ale nie czepiaj się starego systemu, ale nowego. Stary i tak pójdzie na śmietnik, więc zajmowanie się nim nie daje sensu, strata czasu, ogólnie "Beee".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Selainwila dnia Śro 15:10, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Klonus
Obserwator



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 18:58, 14 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Założę się, że Avq miałby zupełnie inny build, gdyby nie miał kosztu 2x za zwinność

I tego właśnie nie byłbym pewien. Może gdybyś podał innego kapłana, ale AVq jest bardzo specyficznym graczem. I tu (by zrozumieć, jaką postać stworzył AV) trzeba sięgnąć do kapłana jako profesji. Jeśli nie zauważyłeś, każdy kapłan/paladyn nim stworzy swoją postać tworzy swojego boga. Dla mnie to absurd i wprowadza nieziemski bałagan w samym uniwersum (jeśli kogoś boli to sformuowanie cóż... uważam, ze jest bardziej trafne niż "świat"). Niemniej ta zasada została wprowadzona podczas jednego z moich urlopów i cofanie tego było już niemożliwe. To jednak nieważne.
Ważne, kim jest kapłan. Tę profesję można prowadzić (i nie chodzi tu o rozwijanie builda, jak go ładnie nazwałeś) na dwa sposoby:
1. stworzyć boga, który czarami będzie mógł zabić wszystko i wszystkich. Wbrew pozorom taki kapłan jest strasznie słaby i większość tego typu postaci po prostu odpada.
2. Stworzyć boga, który będzie uzupełnieniem sesyjnego wizerunku postaci. Wiem, dziwnie to brzmi. Dlatego pokaże na przykładnie. Kto z Was czytał opis Akhekhe (bóg AVqa)? Ten bóg nie pomaga w żaden znaczący sposób swojemu wyznawcy. A jednak w sesji, w połączeniu z kreacją Lie (postać AVqa) stanowi chyba najciekawszy element DW. Czy ta postać jest słaba? Czy słabą może być postać, która jest w stanie (nie niszcząc kreacji) zaskoczyć MG (i współgraczy)? Tylko, że słabo nadaje się na arenę. Ale AVqowi chyba na tym nie zależy.
Prawdopodobnie nie śledzisz naszej sesji, więc dodam, że bardzo się zdziwiłem, gdy (gdy wyzwałem AVqa na arenę) okazało się, że włada wiekierą. W sesji w ogóle nie używa broni (nie wiem, czy ma ją chociaż w ekwipunku:P) - nie jest mu potrzebna. Siłą kapłana (zresztą podobnie jak barda) jest jego umysł i wyobraźnia osoby go prowadzącej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Salietti Mroczny
Zaufany



Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:34, 14 Sty 2009    Temat postu:

Takie małe sprostowanie co do postu Klonusa, kapłan NIE MUSI robić nowego boga, może przyjąć sobie już powstałego Smile Po prostu, wszyscy nowi kapłani stwierdzają, że chcą być super kox i sobie zrobią własnego boga aż w końcu w dziale z bogami będzie więcej postów niż w spamie Smile Piszę to po to, aby się przypadkiem nie pomyliło, że MUSI robić boga własnego, od nowa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demogorgon Biały
Tkacz Opowieści



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 3924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:45, 14 Sty 2009    Temat postu:

Właśnie. My po prostu nie bronimy dodawania nowych bogów. A kilku swoją drogą nie przeszło eliminacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AVquiraniel Vareneil
Zasłużony



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 986
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:16, 14 Sty 2009    Temat postu:

Obowiązek to był chyba tylko dla MG kiedyś, zdaje się. ;] Ja też tworzyłem Akhekhe jako MG, dopiero później jakoś mi się spodobał i zmieniłem postać na jego nie-kapłana.
A jeszcze odnośnie bogów - ponieważ ten świat jest politeistyczny, to jeśli istnieje niezapełniona nisza wiary, powstaje bóstwo. A ponieważ takich nisz może się wytworzyć dużo, może też powstać dużo bogów - zależnie od zapotrzebowania. Więc, jeśli opis bóstwa trzyma się logiki (lub jej braku, jeśli takie właśnie jest jego założenie), to... czemu ma nie istnieć? ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deithe
World Designer



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 5527
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bziuuuum ^^

PostWysłany: Czw 16:11, 15 Sty 2009    Temat postu:

Swoją drogą Rzymianie i inne dawne kultury jakoś żyły z tymi setkami bogów (bo oprócz panteonu były setki pomniejszych bóstw o których trzeba było pamiętać itd itp). W każdym razie, ponieważ w uniwersum (naprawdę to się odmienia uniwersów?) Krainy Smoków bogowie nie stanowią siły absolutnej, więc nie widzę problemu, żeby było ich wielu Wink

D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> System Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
Strona 10 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1