Forum "Kraina Smoków" Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Alchemia v 2.0

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> System Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Demogorgon Biały
Tkacz Opowieści



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 3924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:35, 05 Lut 2009    Temat postu: Alchemia v 2.0

Pospolite Zioła:
Podstawa każdego eliksiru. Są tak pospolite, że nawet nie podajemy ich nazw, a każdy alchemik wie do czego służą (rośliny które zna także każdy przeciętny człowiek tylko nie zdaje sobie sprawy z ich mocy czyli np. trawa, pokrzywy, inny rodzaj trawy, jeszcze inny rodzaj trawy itd. Razz). Zioła te znajdują się w pakietach na wyposażeniu każdej torby alchemika i mogę być zakupione za bezcen, lub zwyczajnie nazbierane na polanie lub w lesie. Uzupełnienie zapasów Pospolitych Ziół na własną rękę jest sprawą właściwie pewną (o ile nie znajdujemy się akurat na pustyni, ale nawet tam można przy odrobinie wysiłku znaleźć lokalne odmiany) i odbywa się kosztem kilku minut poszukiwań (czyli można to załatwić nawet jako część posta).
Przy użyciu samych tylko Pospolitych Ziół można wykonać najprostsze eliksiry (słaby eliksir życia, słaby eliksir many itp.). Jedyna różnica to dodawanie ich w innej kolejności i/lub proporcjach. Dzięki temu proste eliksiry można wykonywać mając wyłącznie Pospolite Zioła w ekwipunku.
Pakiet pospolitych ziół jest jednorazowy.

Reagenty:
Reagentami nazywamy składniki inne niż pospolite zioła i zwiększające moc wywaru (rzadsze zioła, minerały, części różnych stworzeń itp.).
Przykładowe reagenty: bryłka soli, krew smoka, grzyb nadrzewny, jajo węża, nasiona tojadu

-----------------------------------------------------------------------------

Torba Alchemika
Podstawowym narzędziem pracy alchemika jest jego torba, którą można zakupić za odpowiednią cenę. Torba zawiera:
    - 10 pakietów Pospolitych Ziół
    - 1 kociołek podróżny (niezbyt duży. Pełny kociołek to 5 eliksirów)
    - rozkładany trójnóg pod kociołek
    - 5 pustych buteleczek na eliksiry
    - butelka wody (wystarczająca by napełnić kociołek)
    - metalowy moździerz
    - niewielka chochla do nalewania eliksirów


-----------------------------------------------------------------------------

Warzenie Mikstur
Warzenie mikstur przebiega prosto. Alchemik pisze w poście, że korzystając ze swojej torby (lub warsztatu alchemicznego jeśli akurat w takim się znajduje) wykonuje miksturę (tu podaje nazwę z działu Alchemia). Szanse na wykonanie mikstury znajdują się w opisie umiejętności. Alchemik musi posiadać w ekwipunku odpowiednie składniki.
Za klimatyczne opisanie wykonywanych czynności (zgodnie z przepisem) dostaje się dodatkową szansę na sukces.
W przypadku porażki (źle wymierzone proporcje, gotowane zbyt krótko/długo... różne rzeczy mogą się zdarzyć) w kociołku coś jednak zostaje. W przypadku mikstur I stopnia będzie to najprawdopodobniej tylko trochę rozgotowanych ziół. Istnieje jednak szansa, że będzie to trucizna lub nowy eliksir o zupełnie innych właściwościach niż oczekiwał alchemik. Odpowiedni poziom umiejętności pozwala na identyfikowanie skutków porażki.
Minimalna porcja do wykonania to 5 mikstur (na tyle podaje się przepis)
Na tym właściwie kończy się mechanika warzenia mikstur.

-----------------------------------------------------------------------------

Mikstury:
Mikstury dzielimy wedle skomplikowania na 5 stopni (Bez nazw. Po prostu stopnie I-V) oraz wedle działania (szczegóły w dziale Alchemia {będą Razz. Chodzi tu o podział typu Mikstury Lecznicze, Trucizny, Mikstury Wzmacniające} ).
Standardowa mikstura jest jednorazowa (buteleczka na jeden łyk). W przypadku większych butelek cena jest odpowiednio większa.


Ogólny schemat przepisu na miksturę.
(Podawany skład to ilość do wykonania 5 buteleczek)

Mikstury I Stopnia: Skład to 1-2 pakietów Pospolitych Ziół, max 1 reagent. Najprostsze w wykonaniu, ale o słabym działaniu.

Mikstury II Stopnia: Skład to 2-4 pakietów Pospolitych Ziół, 1-2 reagenty. Możliwa konieczność prostej, specyficznej czynności (np. reagent musi zostać wcześniej opalony nad ogniem)

Mikstury III Stopnia: Skład to 2-5 pakietów Pospolitych Ziół, 2-3 reagentów. Konieczność wykonania przynajmniej jednej prostej, specyficznej czynności (np. posiekanie reagenta srebrnym nożem)

Mikstury IV Stopnia: Skład to 3-6 pakietów Pospolitych Ziół, 3-4 reagenty. Możliwa konieczność wykonania niewielkiego rytuału w stosunku do przynajmniej 2 reagentów (np. rozdrobnić w miedzianym moździerzu i dodać do wywaru mieszając chochlą w prawą stronę).

Mikstury V Stopnia: Skład to 4-6 pakietów Pospolitych Ziół, co najmniej 4 reagenty. Konieczność wykonania niewielkiego rytuału na co najmniej 3 reagentach.

-----------------------------------------------------------------------------

Przepisy:
Przepisy na mikstury (wraz z sugerowaną ceną za butelkę) gromadzi się w dziale Alchemia.
MG mają prawo wstawić przepis na miksturę potrzebną w sesji bezpośrednio do odpowiedniego tematu (po uprzednim opisaniu wedle schematu). Moderator działu ma obowiązek sprawdzić zgodność mikstury z systemem i ewentualnie wprowadzić w przepisie zmiany.
Gracze mogą proponować nowe mikstury w przeznaczonym do tego temacie gdzie moderator działu może je zatwierdzić lub nie.

-----------------------------------------------------------------------------

Eksperymenta Alchemiczne:

Ponieważ opisałem "Ogólny schemat przepisu na miksturę" sprawa się nieco ułatwia. Jeśli alchemik eksperymentuje sobie i próbuje zrobić eliksir z jednego grzybka i jednej paczki ziół to już MG wie że może to być co najwyżej eliksir stopnia I
Cytat:
Mikstury I Stopnia: Skład to 1-2 pakietów Pospolitych Ziół, max 1 reagent. Najprostsze w wykonaniu, ale o słabym działaniu.
Jeśli dołoży do tego jeszcze dwa pakiety ziółek wtedy może to być już mikstura II stopnia, ale nie więcej dopóki nie wrzuci jeszcze jakiegoś reagenta.

Tym samym jeśli gracz na 1lvl alchemii zastosuje metodę "wrzućmy dużo rzeczy do kotła i zobaczmy co wyjdzie". Jeśli wrzuci odpowiednią ilość ziół i reagentów to rzucamy mu szanse sukcesu dla mikstury danego stopnia. Ale nawet jeśli wrzuci 10 regentów do kotła, a nie ma odpowiedniej ilości Ziół (powiedzmy że są czymś w rodzaju katalizatora który wyciąga moc z reagentów)... najlepsze co mu wtedy może wyjść to bulgocząca, szara breja powodująca co najwyżej biegunkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> System Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1