Forum "Kraina Smoków" Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Zdolności

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> Światy Multiversum / Piraci z Karaibów / System Gry PzK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eroon
Przyjaciel



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 17:32, 28 Maj 2015    Temat postu: Zdolności

Zdolności gracza, określa sie w procentach. Określają one, ile gracz potrafi. Na początku wszystkie są przybliżone do 1% (chyba że klasa to zmienia). Są one rozwijane w grze, wraz z praktykowaniem czy trenowaniem tych czynności przez gracza. Niektórych zdolności gracz sam nie może sie nauczyć. Może skorzystać z pomocy książek, nauczycieli, czy innych źródeł. Każdego z innym skutkiem. Zdolności także z czasem zdobywa sie coraz trudniej, gdyż wiadomo że podstawy jest opanować znacznie łatwiej, niż wyższy poziom zaawansowania. Niektóre zdolności można ćwiczyć całą grę, a gracz i tak być może nigdy nie osiągnie 100% (jednak niektóre z tych zdolności można rozwinąć nieco powyżej)

A, i jeszcze jedno, dana zdolność nie może przekroczyć więcej procent, niż posiadana umiejętność z nią powiązana x 10%, czyli masz zręczności 4, to twoja szermierka nie może być większa niż 40%, zrozumiano?


Zdolności Bojowe:

Walka: (Zręczność)

Szermierka - Walka na miecze lekkie, typu rapier
Strzelanie - Celność broni palnej, oraz skuteczność jej używania
Oburęczność - Używanie lewej ręki, zarówno dobrze jak i lewej
Uniki - Przewidywanie ruchów przeciwnika, wykonywanie odpowiednich balansów

Walka: (Siła+Zręczność/2)

Posługiwanie sie bronią prostą - Walka toporami, młotami, łukami
Miotanie - Rzucanie jakimikolwiek przedmiotami, celność i skuteczność
Sztuki Walki - Znajomość podstawowych i zaawansowanych ciosów w walce wręcz

Zwiad: (Inteligencja+Zręczność/2)

Szyfrowanie - Odczytywanie i zapisywanie zaszyfrowanych wiadomości
Tropienie - Rozpoznawanie śladów po uciekinierze
Ukrywanie sie - Umiejętne znajdywanie kryjówek
Spostrzegawczość - Podzielność uwagi, dostrzeganie rzeczy ukrytych
Zakładanie i Rozbrajanie Pułapek - Znajomość działania pułapek


Zdolności Naukowe:

Lingwistyczne: (Wiarygodność)

Znajomość języka (opis) - Możliwość rozmowy w innym języku, z innymi krajami
Pisanie i czytanie - Przelanie słów na papier i odczytywanie słowa zapisanego

Język Tubylców (różnych plemion, dzikich ludzi, w tym i amazonii)
Język Nowo-Światowy (czyli wszystkich krajów dostępnych dla graczy, język kolonizatorów)
Język Starożytnych (znany też przez szamanów tubylców, runy, języki duchów i mitycznych stworów)

Ścisłe: (Inteligencja)

Elektryka - Wiedza o prądzie, magnetyczności, biegunach
Chemia - Znajomość pierwiastków, reakcji, różnych substancji i ich właściwości
Botanika - Rozpoznawanie roślin, ich właściwości czy występowanie
Znajomość anatomii - Wiedza o organach znajdujących sie wewnątrz ciała

Matematyczne: (Inteligencja)

Nawigacja - Rozpoznawanie kierunków, umiejętność skutecznego czytania map
Geografia - Rozpoznywanie ternów, znajomość świata
Mechanika - Znajomość mechaniki, maszyn, pułapek, pojazdów, zasady ich działania
Architektura - Zdolność projektowania, zasad budownictwa oraz materiałów
Astronomia - Znajomość tego, co ponad ziemią


Zdolności Społeczne:

Artystyczne: (Wiarygodność+Zręczność/2)

Rysowanie - Precyzyjne rysunki, map czy otoczenia
Gra na instrumencie - Umiejętności grajka
Śpiew - Wyćwiczony głos
Rzeźbienie - Oddanie rzeczywistości w drewnie czy kamieniu
Opanowanie - Umiejętność potrzebna do udawania, gry pozorów, aktorstwa

Farmaceutyka: (Inteligencja)

Tworzenie Wywarów - Zlewanie alkocholu, perfum, bądź mikstur
Opatrywanie Ran - Umiejętność tamowania ran, opatrywania oraz leczenia
Opieka nad Zwierzętami - Odczuwanie stanu zwierząt, zapotrzebowań czy uczuć

Wiedza: (Inteligencja+Wiarygodność/2)

Wiedza o nowym świecie - Znajomość obecnego cywilizowanego świata, nowinki ze świata
Kulturoznawstwo - Znajomość obyczajów innych krajów
Maniery - Zachowanie sie postaci w wyższych sferach, kultura osobista

Rzemieślnicze: (Budowa)

Kowalstwo - Umiejętność wyrabiania orężu, czy innych metalowych przedmiotów
Kopanie - Wiedza o glebie, sposoby kopania, znajomość minerałów
Uprawa - Znajomość okresu żniw, sposobu zasiewu i zbioru
Rybołówstwo - Posługiwanie sie narządami rybackimi, znajomość ryb

Rzemieślnicze: (Inteligencja)

Gotowanie - Znajomość przepisów, wyników mieszań potraw, przypraw


Zdolnosci dodatkowe: (Zręczność+Budowa/2)

Pływanie - Szybkość gracza w wodzie
Wspinaczka - Poruszanie sie gracza na powierzchniach pionowych
Jeździectwo - Jazda konna, lub na innych wierzchowcach
Powożenie - Kierowanie Koniem zaprzężonym w wóz


Zdolności Nadnaturalne: (Wiara)

Zdejmowanie Klątw - Usuwanie efektów magicznych zaklęć
Widzenie w ciemnościach - Dostrzeganie świata w mroku
Nadludzkie umiejętności - Podnosi dane statystyki postaci
Aura (opis) - Towarzysząca postaci aura


Zdolności Magiczne: (Brak współczynnika odpowiedzialnego)

Magia śmierci:

- Ożywianie zwłok
- Wysysanie życia
- Śmierć

Magia demonów:

- Pomocnik z piekła
- Pochłonięcie duszy
- Transmutacja

Magia natury:

- Manipulacja pogodą
- Kontrola nad zwierzęciem
- Rozmowa z naturą

Inne:

- Rzucanie zaklęć - Wprawa w rzucaniu zaklęć, szybkość celność i skuteczność, i ich kontrola
- Język magów - Język, w którym wymawiana jest większość zaklęć wymagająca słów
- Skupianie magii - Jest to podstawowa umiejętność, dzieki której skupiamy w sobie moc do rzucenia zaklęcia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eroon dnia Pon 20:03, 01 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> Światy Multiversum / Piraci z Karaibów / System Gry PzK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1