Forum "Kraina Smoków" Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Storytelling or Statistics? That is thy question [:

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> Pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

W którą stronę ma się kulknąć los forum?
1. Storytelling
20%
 20%  [ 4 ]
2. Środek
75%
 75%  [ 15 ]
3. Statistic
5%
 5%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
Deithe
World Designer



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 5527
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bziuuuum ^^

PostWysłany: Wto 18:36, 18 Wrz 2007    Temat postu: Storytelling or Statistics? That is thy question [:

Witam, planowałem to później... ale cóż.

Jest to bardzo ważna ankieta, która (przynajmniej w moich założeniach) będzie miała ogromny wpływ na los forum. Dlatego proszę by każdy głosujący napisał na co głosował i jak może to ustosunkował się do tego, ale niekoniecznie. Choć miło by było. Głosować może (już nie mówię nawet, że powinien/na) KAŻDY, gracz, MG, Adm, you name it. W końcu wszyscy w tym siedzimy.

A teraz już bardziej do treści ankiety. Wybieramy sposób tworzenia/zmieniania forum, czyli to w jakim kierunku ma zmierzać. Dostępne opcje i jak ja to widzę:

1. Storytelling - Jest to sposób prowadzenia rozgrywki skupiający się na klimacie, na opisach, questach, opowiadaniu historii. Stosuje się go głównie w grach, gdzie najważniejsze są historia postaci, jej interakcja ze światem, z otaczającymi postaciami, historia świata i sam świat. Nie ma tu statystyk, ani życia ani many, a wszystko pokazywane jest w sposób opisowy, zależny wyłącznie od MG. Liczy się tu głównie opowiedzenie dobrej historii, współtworzonej przez graczy i MG.

2. Środek (nazwa moja) - Jest to sposób prowadzenia rozgrywki starający się iść po granicy Storytelingu i Statistica. Występują tu zarówno systemy, życie, mana, jak i historia i interakcje. Wiele rzeczy jest spisanych, ale równie wiele jest umownych. Osobiście nie znam systemu, ani gry w którym istniałoby takie coś, gdyż zwykle się nie udaje, ale jeśli byście chcieli to czemu nie, możemy próbować.

3. Statistic (nazwa moja) - Jest to sposób prowadzenia rozgrywki stawiający na statystyki gracza. Wszystko jest tu opisane wzorami i objaśnione ich zastosowania i to ile postać ma siły, czy inteligencji ma istotny wpływ na rozgrywkę. Nie umniejsza to z definicji klimatu, ale nieco go ogranicza. Przynajmniej w moim mniemaniu. Wykorzystuje się takie systemy w D&D, różnorakich innych znanych systemach, a także grach RPG, cRPG itd.

Nazwy i opisy moje, więc jak ktoś ma lepsze, albo uważa, że są złe to może dać swoje.

D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AVquiraniel Vareneil
Zasłużony



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 986
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:41, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Swój głos oddałem na storytelling, gdyż iż taka forma najbardziej mi odpowiada ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atarin
Uznawany



Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:45, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Wybieram środek, raz że już coś w tym stylu mamy i nie jest źle, jedyne co możemy zmienić moim zdaniem to ustalić każdemu graczowi stałe statystyki tak jak wcześniej proponował Deithe (to by pozwoliło ustalić stałe HP i manę)[dobra, przyznaję miałeś wtedy rację Wink], ale to inna sprawa, co do statistic to jestem przeciwko bo jak byśmy coś takiego wprowadzili to byśmy to zamienili w zwykłego rpg'a w którym MG służy bardziej jak kalkulator

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eroon
Przyjaciel



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 18:58, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Myślę że w trzecim punkcie zbyt zaznaczono znaczenie statystyk, nawet w D&D czy innych RPG jak zostało wymienione, mają one owszem znaczenie, ale też nie wpadajmy w skrajności, nie mają od razu one pierwszorzędnej wartości w grze, i tak liczy sie klimat sesji. To że statystyki, kalkulacje i testy są rozbudowane, to prostu w pewnym rodzaju zasady gry, a to jak gra będzie wyglądała będzie zależne od MG, czasami może zwiększyć klimat gry, kosztem kilku zasad pomijając je czasem. Czasem, więc jednak też zasad od razu nie usuwajmy na stałe

Jestem też stanowczo przeciw stwierdzeniu w punkcie pierwszym: "Nie ma tu statystyk, ani życia ani many, a wszystko pokazywane jest w sposób opisowy, zależny wyłącznie od MG"

Hmm? Dlaczego? Dla mnie Storytelling jest jak pisanie wspólnie opowiadania... a widziałeś jakieś opowiadanie, gdzie bohaterowie tracą 4 HP, zamiast np, "otrzymać bolesnej rany w prawe ramię"?

Ja jestem za środkiem... i chyba taki jest utrzymywany tor gry dotychczas, nie?

Niby tak, po prostu nie widziałem jeszcze, żeby to się gdzieś sprawdziło... co nie znaczy, że nie można spróbować jeśli chcecie.

D.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasandra Wredna
Władczyni Czarnego Tarota



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 3520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Wto 18:59, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Jak dla mnie środek. Gra na samych statystykach to PvP. A gra na samej historii stanie się w pewnym momencie nudna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demogorgon Biały
Tkacz Opowieści



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 3924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:01, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Środek, czyli właściwie tak jak jest teraz. (tak głosowałem)

Stroyteling to ciekawa opcja jednak nie sprawdza się przy tak otwartych RPG jak u nas. Storyteling może być dobry gdy mamy jakąś konkretną fabułę co u nas raczej nie istnieje. Każdy gracz idzie swoją drogą więc expy, lvle itp. są jakąś nagrodą i powodem by grać dalej Smile

Statistic z kolei... Cóż nie oszukujmy się. W takiej formie jak teraz DW nigdy nie stanie się licencjonowanym systemem RPG Smile
Taka forma pośrednia jak jest teraz wymaga od nowego gracza jedynie pobieżnego poznania jak to działa i właściwie może grać.
A przy takich systemach jak D&D... Żeby było wszystko jak należy najlepiej żeby każdy gracz przeczytał "Podręcznik Gracza", "Historię Krainy", "Podręcznik dla *" (w miejsce * wstawić profesję, którą zamierza się grać), "Bestiariusz" i najlepiej jeszcze "Podręcznik Mistrza Gry" Very Happy
Wolę jednak kiedy jest tak jak teraz (choć drobne zmiany tu i tam nikomu by nie zaszkodziły Smile )

PS Zapomniałem dodać że przy systemie Statistic MG mógłby prowadzić góra 3-4 osoby i najlepiej żeby były w jednej drużynie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kaleb
Psychopata i Parapsycholog Draknorski



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 2454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górska Wioska

PostWysłany: Wto 20:06, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Ja także uważam "Środek" za najlepszą perspektywę. Storyeling to niezbyt... W końcu te wszystkie many i HP jakoś porządkują grę, czyniąc ją sensowniejszą. Z kolei Statistic też wydaje mi się niepasującym - Będziemy określać ile ataku ma topór, ile sztylet i różnicą będzie jedynie rzut kostką, co uczyni grę jednym, wielkim, monotonnym schematem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chali
Przyjęty



Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 1435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Wto 20:12, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Stanowczo Środek.

Storytelling bardzo szybko by się znudził, a i nie każdemu odpowiada to, że jedyną nagrodą za grę będzie właśnie gra. No i nie każdy ma wielkie zdolności opowiadania, więc zawęzilibyśmy grono graczy, a sami w końcu się znudzili i DW by mówiąc okrutnie, padło.

W przypadku Statistic... No, jak to wyżej powiedziane... Raczej nie chodzi o to w grze, by siedzieć przy kalkulatorze i wszystko opierać na wynikach... W końcu gra może stać się monotonna, bo "ja mam tak przypakowaną postać, że wszystkich biorę na machnięcie mieczem" (przesada, wiem, ale lubię wyolbrzymiać).

Dlatego to co jest po środku jest najlepszym rozwiązaniem, gracz po prostu nie wie, co będzie dalej, ale mniej więcej może przewidywać. A to uż tworzy grę - podejmowanie ryzyka, ale ryzyka, które się zna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Isildur Wielki
Główny Alchemik



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lothlorien

PostWysłany: Wto 21:00, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Oczywiście głosuje za "Środkiem"

Moim zdaniem teraz jest tak jak by pomiedzy tymi dwoma wymyślnymi formami i jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kerende
Ateista z Wyboru



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 1982
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 21:11, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Środek. Chodzi mi tu o to żeby HP i MP było wyliczane ze statystyk jak i inne rzeczy, a wyliczenie udanego ruchu zależeć będzie od opisu, jak się osoba porusza gdzie celuje. Gra na samych statystykach byłaby nudna, ponieważ gracz pisałby, że atakuje przeciwnika i tyle, a MG nie może nic zrobić, bo on ma tak staty itd. Siła uderzenia musi być taka sama. Myślę, że środek to to samo co jest teraz. ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ar-Pharazon Złoty
Członek Społeczności



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja Cię znam??

PostWysłany: Wto 22:19, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Środek górą!!! 10:1 Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Serindrack
Piewca Dźwięków Irytujących



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Tam, obok.

PostWysłany: Śro 16:03, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Story... Sorra, ale jakoś tak mi sie bardziej podoba Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ar-Pharazon Złoty
Członek Społeczności



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 2671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja Cię znam??

PostWysłany: Śro 17:44, 19 Wrz 2007    Temat postu:

10:2 -> wątpie, żeby ejszcze przynajmniej 8 graczy się znalazło, którzy ogliby zagłosować na story. Dlatego uprzejmie wnoszę o zamknięcie tematu i nie zmienianiu niczego. Dziękuję. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AVquiraniel Vareneil
Zasłużony



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 986
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:07, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Dobra- to uśrednijmy, żeby był środek w 76%, a st 2 23% Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kenji
Zasłużony



Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 984
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Yyy... ziemia?

PostWysłany: Śro 20:37, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Co jak co, ale w RPG najbardziej liczy sie klimat, a cyferki powinny stać sobie na boku. Nie mówie że nie powinno ich być, ale powinny być w znacznym stopniu ograniczone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Drago
Administrator



Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrzosowisk Północy...

PostWysłany: Śro 22:02, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Środek. Szczur ma pod dostatkiem ziarenek i wody. Może spokojnie zwinąć się w kłębek i trwać xD

Storytelling - Gracz podobnie jak MG musi mieć jakąś motywację. Dla MG czasem wystarczy mocny kopniak w zadek, a gracz lubi dostać czasem ze dwa wiaderka cyferek i parę "+" Very Happy

Statistic - Zgubiłbym się w tych statystykach... Pod groźbą śmierci używałbym kalkulatora, ale dla mnie to żadna przyjemność...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leanna
Tajna Konsultantka Do Spraw Wszelakich



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 1442
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Trzebinia / Warszawa

PostWysłany: Czw 15:06, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Środek, jak większość.
Dlaczego? Hmm.. no kurcze wszyscy już podali argumenty Razz A ja dziś nie jestem w stanie wymyślić nic oryginalnego ^^'


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Merinid Aleanrahel
Faun



Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:58, 23 Wrz 2007    Temat postu:

Satistic Razz

Demogorgon Biały napisał:
A przy takich systemach jak D&D... Żeby było wszystko jak należy najlepiej żeby każdy gracz przeczytał "Podręcznik Gracza", "Historię Krainy", "Podręcznik dla *" ( w miejsce * wstawić profesję, którą zamierza się grać), "Bestiariusz" i najlepiej jeszcze "Podręcznik Mistrza Gry" Very Happy
Wolę jednak kiedy jest tak jak teraz (choć drobne zmiany tu i tam nikomu by nie zaszkodziły Smile )


Graczowi wystarczy "Podręcznik Gracza"... ma on ok. 200 stron.
Więcej roboty ma MG, który w małym palcu musi mieć to, co gracz ledwo zna oraz "Przewodnik Mistrza Podziemi"... Przydałby się również "Monster Manual"... ale wiele stworków jest w necie...

Statistic... dlaczego?
Przecież nikt nie zabrania w nim używać pięknych opisów zajmujących kilka stron... Właśnie w takim systemie powinien być opisany każdy detal, gdyż używając swych umiejętności gracz może go użyć w niekonwencjonalny sposób.
Również każdy gracz miałby identyczne szanse... U każdego Topór Dwuręczny Mrozu zadaje 1k12 + 1k4 od zimna oraz 25% szans na zamrożenie + premia z siły...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Kraina Smoków" Strona Główna -> Pytania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1