Forum "Kraina Smoków" Strona Główna
->
Pytania
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Wrota Krainy
----------------
Tablica Ogłoszeń
"Smoczy Kurier"
News Blues
Wieści z Sesji
Wieści Niesamowite
Wieści ze Świata
Poszukiwani
Sesje
Gracze
Wydarzenia
NPC
Wolne Miasto Lumaris
Wioska Odtrąconych
Caen
Draknor
Nyglash
Kondemorium
Sannastra
Północne Królestwo
Południowe Królestwo
Porty Korsarzy
Korsarska Droga
Bagna
Cteleh, Wyspa Środka
Wyspy Zachodnie
Wyspy Wschodnie
Wielkie Wody
Wulkan
Góry Lodowe (zachodnie)
Góry Lodowe (wschodnie)
Góry Mgliste (południowo zachodnie)
Góy Mgliste (południowo wschodnie)
Płaskowyż
Immortem
Sesja Ferdasa
Sesja Galusa
Nieśmiertelniki
Karty Postaci
Karty Postaci
Kwiaty
Warzywa
Immortem 2
Zioła
Drzewa
Post-Apocalyptia
Owoce
Krzewy
Terytorium Purpury
Teyraa
Zasirah (Kamienne Miasto Orła)
Uniwersum
Piraci z Karaibów
Demonologia
System Gry PzK
Karty Postaci PzK
Karty NPC
Kun
Carasol
Karty Postaci
System i Świat
Godworld
Skyra
Podziemia Kun
Smoczy Skarbiec
----------------
Wielka Biblioteka (Historia & Geografia)
Świątynia Wszystkich Bóstw (Religia)
Bestiariusz (Fauna)
Zielnik (Flora)
Akademia Sztuk (Umiejętności)
Grimoire Wszystkich Magii (Księga Czarów)
Zbrojownia (Uzbrojenie)
Królewski Skarbiec (Artefakty)
Spis Heraldyczny (Organizacje)
Gildia Alchemików (Alchemia)
Pracownia Wynalazcy (Wynalazki)
Sekrety Rodowe (Zdolności Specjalne)
Smoczy Skarbiec
System
----------------
System Gry
Mieszkańcy Krainy
----------------
Spis Ludności (Karty Postaci)
Wizytówki Mistrzów Gry
Pamiętniki
Dziennik Zadań
Cmentarz
Mauzoleum
Krypta NPC
Schemat karty postaci
Sesje
----------------
Zamknięte Rozdziały
Smocze Ziemie - Królestwo
Lumaris i Porty Korsarzy
Wulkan - Draikensoth’ei, Dom Ognia
Khanat - Pustynia Zbielałych Kości
Półwysep Dusz i Kondemorium
Wyspy Wschodu "Ichtan Otah"
Puszcza Koryn
Równiny Nazirith
Półwysep Obfitości - Imperium
Srebrna Kraina - Sillin oi’t
Drakerra
Interludium Sesyjne
----------------
Interludium : Bezdroża
Interludium : Gdzieś-Kiedyś
Interludium : Dominium Śmierci
Multiversum
----------------
Światy Multiversum
Strefa PvP
----------------
Regulamin
Arena
Pierwszy Otwarty Turniej PvP
Wielka Wojna
Pobojowisko
Tematy luźno związane z Sesją
----------------
Odnośnie sesji
Podium
Hala Sławy
Konkursy
Pytania
Opowiadania
Interpretacja walki PvP
Pomysły
----------------
Nowe Pomysły
Ankiety
Poprawki
Spameriada
----------------
Co tylko do głowy przyjdzie...
Gamez
Linkownia
Galeria
----------------
Dragoonworld
Fantasy
Free Style
Agora
----------------
Agora
Linki, buttony...
----------------
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Merinid Aleanrahel
Wysłany: Nie 13:58, 23 Wrz 2007
Temat postu:
Satistic
Demogorgon Biały napisał:
A przy takich systemach jak D&D... Żeby było wszystko jak należy najlepiej żeby każdy gracz przeczytał "Podręcznik Gracza", "Historię Krainy", "Podręcznik dla *" ( w miejsce * wstawić profesję, którą zamierza się grać), "Bestiariusz" i najlepiej jeszcze "Podręcznik Mistrza Gry"
Wolę jednak kiedy jest tak jak teraz (choć drobne zmiany tu i tam nikomu by nie zaszkodziły
)
Graczowi wystarczy "Podręcznik Gracza"... ma on ok. 200 stron.
Więcej roboty ma MG, który w małym palcu musi mieć to, co gracz ledwo zna oraz "Przewodnik Mistrza Podziemi"... Przydałby się również "Monster Manual"... ale wiele stworków jest w necie...
Statistic... dlaczego?
Przecież nikt nie zabrania w nim używać pięknych opisów zajmujących kilka stron... Właśnie w takim systemie powinien być opisany każdy detal, gdyż używając swych umiejętności gracz może go użyć w niekonwencjonalny sposób.
Również każdy gracz miałby identyczne szanse... U każdego Topór Dwuręczny Mrozu zadaje 1k12 + 1k4 od zimna oraz 25% szans na zamrożenie + premia z siły...
Leanna
Wysłany: Czw 15:06, 20 Wrz 2007
Temat postu:
Środek, jak większość.
Dlaczego? Hmm.. no kurcze wszyscy już podali argumenty
A ja dziś nie jestem w stanie wymyślić nic oryginalnego ^^'
Drago
Wysłany: Śro 22:02, 19 Wrz 2007
Temat postu:
Środek. Szczur ma pod dostatkiem ziarenek i wody. Może spokojnie zwinąć się w kłębek i trwać xD
Storytelling - Gracz podobnie jak MG musi mieć jakąś motywację. Dla MG czasem wystarczy mocny kopniak w zadek, a gracz lubi dostać czasem ze dwa wiaderka cyferek i parę "+"
Statistic - Zgubiłbym się w tych statystykach... Pod groźbą śmierci używałbym kalkulatora, ale dla mnie to żadna przyjemność...
Kenji
Wysłany: Śro 20:37, 19 Wrz 2007
Temat postu:
Co jak co, ale w RPG najbardziej liczy sie klimat, a cyferki powinny stać sobie na boku. Nie mówie że nie powinno ich być, ale powinny być w znacznym stopniu ograniczone.
AVquiraniel Vareneil
Wysłany: Śro 20:07, 19 Wrz 2007
Temat postu:
Dobra- to uśrednijmy, żeby był środek w 76%, a st 2 23%
Ar-Pharazon Złoty
Wysłany: Śro 17:44, 19 Wrz 2007
Temat postu:
10:2 -> wątpie, żeby ejszcze przynajmniej 8 graczy się znalazło, którzy ogliby zagłosować na story. Dlatego uprzejmie wnoszę o zamknięcie tematu i nie zmienianiu niczego. Dziękuję.
Serindrack
Wysłany: Śro 16:03, 19 Wrz 2007
Temat postu:
Story... Sorra, ale jakoś tak mi sie bardziej podoba
Ar-Pharazon Złoty
Wysłany: Wto 22:19, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Środek górą!!! 10:1
Kerende
Wysłany: Wto 21:11, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Środek. Chodzi mi tu o to żeby HP i MP było wyliczane ze statystyk jak i inne rzeczy, a wyliczenie udanego ruchu zależeć będzie od opisu, jak się osoba porusza gdzie celuje. Gra na samych statystykach byłaby nudna, ponieważ gracz pisałby, że atakuje przeciwnika i tyle, a MG nie może nic zrobić, bo on ma tak staty itd. Siła uderzenia musi być taka sama. Myślę, że środek to to samo co jest teraz. ^^
Isildur Wielki
Wysłany: Wto 21:00, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Oczywiście głosuje za "Środkiem"
Moim zdaniem teraz jest tak jak by pomiedzy tymi dwoma wymyślnymi formami i jest dobrze.
Chali
Wysłany: Wto 20:12, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Stanowczo Środek.
Storytelling bardzo szybko by się znudził, a i nie każdemu odpowiada to, że jedyną nagrodą za grę będzie właśnie gra. No i nie każdy ma wielkie zdolności opowiadania, więc zawęzilibyśmy grono graczy, a sami w końcu się znudzili i DW by mówiąc okrutnie, padło.
W przypadku Statistic... No, jak to wyżej powiedziane... Raczej nie chodzi o to w grze, by siedzieć przy kalkulatorze i wszystko opierać na wynikach... W końcu gra może stać się monotonna, bo "ja mam tak przypakowaną postać, że wszystkich biorę na machnięcie mieczem" (przesada, wiem, ale lubię wyolbrzymiać).
Dlatego to co jest po środku jest najlepszym rozwiązaniem, gracz po prostu nie wie, co będzie dalej, ale mniej więcej może przewidywać. A to uż tworzy grę - podejmowanie ryzyka, ale ryzyka, które się zna.
Kaleb
Wysłany: Wto 20:06, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Ja także uważam "Środek" za najlepszą perspektywę. Storyeling to niezbyt... W końcu te wszystkie many i HP jakoś porządkują grę, czyniąc ją sensowniejszą. Z kolei Statistic też wydaje mi się niepasującym - Będziemy określać ile ataku ma topór, ile sztylet i różnicą będzie jedynie rzut kostką, co uczyni grę jednym, wielkim, monotonnym schematem.
Demogorgon Biały
Wysłany: Wto 20:01, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Środek, czyli właściwie tak jak jest teraz. (tak głosowałem)
Stroyteling to ciekawa opcja jednak nie sprawdza się przy tak otwartych RPG jak u nas. Storyteling może być dobry gdy mamy jakąś konkretną fabułę co u nas raczej nie istnieje. Każdy gracz idzie swoją drogą więc expy, lvle itp. są jakąś nagrodą i powodem by grać dalej
Statistic z kolei... Cóż nie oszukujmy się. W takiej formie jak teraz DW nigdy nie stanie się licencjonowanym systemem RPG
Taka forma pośrednia jak jest teraz wymaga od nowego gracza jedynie pobieżnego poznania jak to działa i właściwie może grać.
A przy takich systemach jak D&D... Żeby było wszystko jak należy najlepiej żeby każdy gracz przeczytał "Podręcznik Gracza", "Historię Krainy", "Podręcznik dla *" (w miejsce * wstawić profesję, którą zamierza się grać), "Bestiariusz" i najlepiej jeszcze "Podręcznik Mistrza Gry"
Wolę jednak kiedy jest tak jak teraz (choć drobne zmiany tu i tam nikomu by nie zaszkodziły
)
PS Zapomniałem dodać że przy systemie Statistic MG mógłby prowadzić góra 3-4 osoby i najlepiej żeby były w jednej drużynie
Kasandra Wredna
Wysłany: Wto 18:59, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Jak dla mnie środek. Gra na samych statystykach to PvP. A gra na samej historii stanie się w pewnym momencie nudna.
Eroon
Wysłany: Wto 18:58, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Myślę że w trzecim punkcie zbyt zaznaczono znaczenie statystyk, nawet w D&D czy innych RPG jak zostało wymienione, mają one owszem znaczenie, ale też nie wpadajmy w skrajności, nie mają od razu one pierwszorzędnej wartości w grze, i tak liczy sie klimat sesji. To że statystyki, kalkulacje i testy są rozbudowane, to prostu w pewnym rodzaju zasady gry, a to jak gra będzie wyglądała będzie zależne od MG, czasami może zwiększyć klimat gry, kosztem kilku zasad pomijając je czasem. Czasem, więc jednak też zasad od razu nie usuwajmy na stałe
Jestem też stanowczo przeciw stwierdzeniu w punkcie pierwszym:
"Nie ma tu statystyk, ani życia ani many, a wszystko pokazywane jest w sposób opisowy, zależny wyłącznie od MG"
Hmm? Dlaczego? Dla mnie Storytelling jest jak pisanie wspólnie opowiadania... a widziałeś jakieś opowiadanie, gdzie bohaterowie tracą 4 HP, zamiast np, "otrzymać bolesnej rany w prawe ramię"?
Ja jestem za środkiem... i chyba taki jest utrzymywany tor gry dotychczas, nie?
Niby tak, po prostu nie widziałem jeszcze, żeby to się gdzieś sprawdziło... co nie znaczy, że nie można spróbować jeśli chcecie.
D.
Atarin
Wysłany: Wto 18:45, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Wybieram środek, raz że już coś w tym stylu mamy i nie jest źle, jedyne co możemy zmienić moim zdaniem to ustalić każdemu graczowi stałe statystyki tak jak wcześniej proponował Deithe (to by pozwoliło ustalić stałe HP i manę)[dobra, przyznaję miałeś wtedy rację
], ale to inna sprawa, co do statistic to jestem przeciwko bo jak byśmy coś takiego wprowadzili to byśmy to zamienili w zwykłego rpg'a w którym MG służy bardziej jak kalkulator
AVquiraniel Vareneil
Wysłany: Wto 18:41, 18 Wrz 2007
Temat postu:
Swój głos oddałem na
storytelling
, gdyż iż taka forma najbardziej mi odpowiada ;P
Deithe
Wysłany: Wto 18:36, 18 Wrz 2007
Temat postu: Storytelling or Statistics? That is thy question [:
Witam, planowałem to później... ale cóż.
Jest to bardzo ważna ankieta, która (przynajmniej w moich założeniach) będzie miała ogromny wpływ na los forum. Dlatego proszę by każdy głosujący napisał na co głosował i jak może to ustosunkował się do tego, ale niekoniecznie. Choć miło by było. Głosować może (już nie mówię nawet, że powinien/na) KAŻDY, gracz, MG, Adm, you name it. W końcu wszyscy w tym siedzimy.
A teraz już bardziej do treści ankiety. Wybieramy sposób tworzenia/zmieniania forum, czyli to w jakim kierunku ma zmierzać. Dostępne opcje i jak ja to widzę:
1. Storytelling - Jest to sposób prowadzenia rozgrywki skupiający się na klimacie, na opisach, questach, opowiadaniu historii. Stosuje się go głównie w grach, gdzie najważniejsze są historia postaci, jej interakcja ze światem, z otaczającymi postaciami, historia świata i sam świat. Nie ma tu statystyk, ani życia ani many, a wszystko pokazywane jest w sposób opisowy, zależny wyłącznie od MG. Liczy się tu głównie opowiedzenie dobrej historii, współtworzonej przez graczy i MG.
2. Środek (nazwa moja) - Jest to sposób prowadzenia rozgrywki starający się iść po granicy Storytelingu i Statistica. Występują tu zarówno systemy, życie, mana, jak i historia i interakcje. Wiele rzeczy jest spisanych, ale równie wiele jest umownych. Osobiście nie znam systemu, ani gry w którym istniałoby takie coś, gdyż zwykle się nie udaje, ale jeśli byście chcieli to czemu nie, możemy próbować.
3. Statistic (nazwa moja) - Jest to sposób prowadzenia rozgrywki stawiający na statystyki gracza. Wszystko jest tu opisane wzorami i objaśnione ich zastosowania i to ile postać ma siły, czy inteligencji ma istotny wpływ na rozgrywkę. Nie umniejsza to z definicji klimatu, ale nieco go ogranicza. Przynajmniej w moim mniemaniu. Wykorzystuje się takie systemy w D&D, różnorakich innych znanych systemach, a także grach RPG, cRPG itd.
Nazwy i opisy moje, więc jak ktoś ma lepsze, albo uważa, że są złe to może dać swoje.
D.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
Regulamin